SNAPCHAT

MEDLEMSBETINGELSER

MEDLEMSBETINGELSER HOS [JO:GA]

  Senest opdateret: 19.5.2025

  1. Generelt om dit medlemskab hos [jo:ga] ApS
    1.1. Følgende medlemsbetingelser er gældende for dit medlemskab hos [jo:ga] ApS, CVR-nr. 38322494 (herefter ”[jo:ga]”). Aftalen om dit medlemskab (herefter ”Medlemsskabsaftalen”) indgås mellem dig, som medlem, og [jo:ga].
    1.2. Vi har samlet vilkårene for dit medlemskab i disse betingelser. Hvis du ønsker yderligere oplysninger eller har spørgsmål til vilkårene, er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan finde oplysninger om hvordan du kontakter os med diverse henvendelser her og ellers er du altid velkommen til at skrive til kontor@joga.dk eller via appen.
    1.3. Hvis du ønsker at læse om, hvordan vi behandler dine personoplysninger, kan du læse vores persondatapolitik her.
    1.4. Hvis du ønsker at læse om vores priser og forskellige medlemskabstyper, kan du gøre det her.

     

     

  2. Hvad skal jeg være særligt opmærksom på?
    2.1. Alle [jo:ga]s henvisninger til ”skriftlig” kontakt inkluderer skriftlig kontakt via elektroniske midler, dvs. navnlig e-mail, SMS, app og kontaktformularerne på hjemmesiden.
    2.2. Når du opretter dit medlemskab gennem vores hjemmeside eller på anden måde udenfor centeret (herefter ”studiet”), har du 14 dages fortrydelsesret. Se pkt. 14 om fortrydelse.
    2.3. Vi evaluerer priserne for de forskellige medlemskabstyper løbende og altid i forbindelse med årsskifte, jf. pkt. 12. Hvis vi vælger at hæve priserne, vil det ofte skyldes øgede omkostninger forbundet med at drive [jo:ga]. Hvis vi hæver priserne for dit medlemskab, vil vi altid sørge for at orientere dig skriftligt om dette senest 45 dage inden prisændringen træder i kra Du har dermed mulighed for at opsige dit medlemskab med sædvanligt varsel, hvis du ikke ønsker at fortsætte med prisændringerne.
    2.4. De forskellige medlemskabstyper kan være underlagt forskellige betingelser bl.a. for oprettelse (som f.eks. studiekort) og forskellige priser – du kan se medlemskabstyperne og læse om de enkelte ordningers krav her, og læse nærmere under pkt. 4.
    2.5. Du kan i enkelte tilfælde blive pålagt et gebyr. Disse tilfælde er listet i medlemsbetingelserne og inkluderer indmeldingsgebyr, betalingsgebyrer, gebyr ved forsinket betaling, rykkergebyr og lignende samt ved manglende korrekt og rettidigt fremmøde til et booket hold.
    2.6. Vær opmærksom på frister for at afmelde dig hold og muligheden for at blive pålagt gebyrer for udeblivelse, jf. pkt. 7. Du bliver pålagt et gebyr på 59 kr. pr. gang, du udebliver fra et booket hold. Afmelding skal ske senest 2 timer før holdstart.
    2.7. [jo:ga] kan i en række tilfælde udelukke dig som medlem – se pkt. 16 for oplysninger om, hvornår det vil være tilfældet og hvordan det i så fald vil foregå.
    2.8. Særlige vilkår for tilbud og kampagner (om f.eks. bindingsperioder) fremgår sammen med tilbuddet eller kampagnen.

     

     

  3. Vilkår for oprettelse af Medlemskabsaftalen
    3.1. Dit medlemskab er personligt og kan ikke benyttes af andre end dig.
    3.2. Du skal være fyldt 14 år for at kunne indmeldes i [jo:ga]. Du skal være 14 år for at kunne deltage med en voksen og 15 år for at kunne deltage på et hold uden en voksen.
    3.2.1. Børn og unge under 18 år kan kun indmeldes ved at kontakte [jo:ga] på kontor@joga.dk. Henvendelsen skal indeholde både barnet/den unges oplysninger og navn og kontaktoplysninger på forældre/værge med oplysning om dennes samtykke til indmeldelsen.
    3.2.2. [jo:ga] kan kræve dokumentation for din alder, herunder fremvisning af ID med billede. Se evt. vores persondatapolitik her.
    3.2.3. Du opkræves som udgangspunkt et indmeldingsgebyr ved oprettelse af medlemskabet i [jo:ga]. Se indmeldingsgebyret her.
    3.3. Særlige vilkår for tilbud og kampagner (om f.eks. bindingsperioder) fremgår sammen med tilbuddet eller kampagnen.

     

     

  4. Medlemskabstyper
    4.1. Medlemmer og kommende medlemmer kan vælge mellem en række forskellige medlemskabstyper hos [jo:ga]. Det betyder, at du kan finde den ordning, der passer bedst til dig og dine behov. Du kan se en oversigt over vores forskellige medlemskabstyper her, hvor du også finder oplysninger om medlemskabernes priser og eventuelle særlige betingelser for oprettelse.
    4.2. Ordninger, tilbud og kampagner kan være målrettet en bestemt gruppe og dermed også være betinget af, at du fremviser dokumentation for at være en del af den gruppe. Det vil som udgangspunkt være studiekort for at kunne tilbyde dig studierabat.
    4.3. [jo:ga] kan løbende vælge at lade en medlemskabstype udgå eller at oprette nye medlemskabstyper. Hvis det fundamentalt påvirker dit medlemskab, vil du blive orienteret senest 45 dage forud for ændringen træder i kraft, så du har mulighed for at opsige dit medlemskab med sædvanligt varsel.
    4.4. Tilbud og kampagner er som udgangspunkt kun gældende for personer, som ikke har været medlem af [jo:ga] i mindst 2 måneder. De nærmere vilkår for tilbud og kampagner fremgår sammen med tilbuddet eller kampagnen.

     

     

  5. Varighed af Medlemskabsaftalen
    5.1. Ved indgåelse af Medlemskabsaftalen, er der tale om et løbende medlemskab, der fortsætter, indtil der sker opsigelse i henhold til pkt. 15, medmindre der er tale om et årsmedlemsskab, jf. pkt.
    5.2. Årsmedlemskaber ophører automatisk ved betalingsperiodens udløb. Et nyt årsmedlemskab eller en anden type medlemskab kan efterfølgende oprettes.
    5.3. Alle tilbudsmedlemskaber overgår automatisk til et “Den mest populære”-medlemskab, medmindre andet var listet i forbindelse med det pågældende tilbud eller den pågældende kampagne eller medmindre du konkret har aftalt noget andet med [jo:ga]. Du kan altid finde vilkårene for aktuelle tilbud og kampagner på vores hjemmeside og henvende dig til [jo:ga] med eventuelle spørgsmål.

     

     

  6. Holdtilbud og faciliteter samt ændringer hertil
    6.1. Der er som udgangspunkt adgang til studierne fra kl. 05.45-22.00 i hverdagene og fra 07.45- De enkelte åbningstider kan dog variere fra studie til studie, og vi henviser derfor altid til at undersøge tiderne i dit lokale studie.
    6.2. [jo:ga] forbeholder sig retten til at foretage ændringer i trænings- og holdtilbud til enhver tid, men vil sørge for at informere dig om det, når det er relevant. Det kan både være strategiske ændringer på sigt eller ændringer med kort frist pga. uforudsete forhold.
    6.3. I forbindelse med ferie og helligdage kan holdtilbud være begrænset, ligesom at programmet i øvrigt kan afvige fra det sædvanlige.
    6.4. Større planlagte ændringer med central betydning for dit medlemskab varsles mindst 45 dage forud for ændringen træder i kraft, så du har mulighed for at opsige dit medlemskab med sædvanligt varsel.
    6.5. Mindre planlagte ændringer (som f.eks. udskiftning af skabe, træningsfaciliteter mv.) uden større betydning for dit medlemskab varsles som udgangspunkt ikke.
    6.6. [jo:ga] arbejder altid på at tilbyde den bedste holdplan for at tilgodese så mange medlemmer som muligt. Vi evaluerer derfor også løbende kvaliteten af vores holdtilbud, faciliteter mv. og vurderer, om de passer til den efterspørgsel, vi observerer. [jo:ga] kan derfor også ændre i holdtilbud og faciliteter mv. med henblik på at optimere de ydelser, [jo:ga] tilbyder.
    6.7. Uforudsete ændringer i holdtilbud og vores faciliteter mv. varsles snarest muligt, hvis der er behov for det, og på en måde, som [jo:ga] finder relevant og passende. Uforudsete ændringer i holdtilbud og faciliteter kan f.eks. skyldes fravær blandt medarbejdere (inkl. sygdom og ferie), tekniske udfordringer i [jo:ga]s studier, nedbrud i [jo:ga]s systemer eller problemer med faciliteterne i studierne. Hvis den uforudsete ændring varer ved og har væsentlig betydning for dig, orienterer vi på en passende måde om dette.
    6.8. Hvis du har konkrete spørgsmål til hvordan en ændring – planlagt eller uforudset – påvirker dig, er du velkommen til at kontakte os, som beskrevet i pkt. 1.2. og 19.

     

  7. Afmelding af holdtræning og udeblivelse
    7.1. Hvis du er forhindret i fremmøde i forbindelse med en holdreservation, skal du melde dig af holdet senest 2 timer før holdtræningens starttidspunkt.
    7.2. Du bliver pålagt et gebyr på 59 kr. pr. gang, du udebliver uden rettidig afmelding.
    7.3. Gebyret trækkes automatisk sammen med dit kommende medlemskabskontingent. Oversigt over gebyrer og øvrige betalinger kan til enhver tid hentes fra vores hjemmeside og app.
    7.4. Hvis [jo:ga] aflyser dit hold mindre end 60 minutter før start, giver vi dig en rabat på 59 kr. på din næste kontingentregning. Hvis du har et årsmedlemskab, bedes du kontakte os på kontor@joga.dk for at få beløbet udbetalt.
    7.5. [jo:ga]s personale har ret til at afvise dig, såfremt det vurderes, at du ikke er klar til at modtage undervisning. Det kan f.eks. være ved forsinket fremmøde eller at du dukker op i en tilstand, som vores personale vurderer, gør dig uegnet til at deltage på.

     

  8. Venteliste ved holdtræning
    8.1. Du kan se, om du har fået en plads på et træningshold senest 2 timer inden holdstart.
    8.2. Hvis du er på ventelisten og ikke bliver tilbudt en plads, opkræver vi naturligvis ikke et gebyr for manglende fremmøde. Hvis du har været på ventelisten og bliver tilbudt en plads, men udebliver, vil du blive opkrævet et gebyr for det manglende fremmøde, jf. pkt. 7.
    8.3. Hvis du ikke er til stede og klar til at modtage undervisning ved timens begyndelse, kan din plads gå til et andet medlem på ventelisten.

     

  9. Ansvar for tyveri og værdigenstande
    9.1. [jo:ga] anbefaler, at særligt værdifulde genstande ikke medbringes til træning og ikke opbevares i omklædningsrummet, herunder i skabene.
    9.2. Alle medbragte genstande bør opbevares i et forsvarligt aflåst skab under træning.
    9.3. [jo:ga] bærer ikke ansvar for tab på grund af bortkomst, tyveri eller tingsskader, der indtræffer i [jo:ga]s studier.

     

  10. Dine forpligtelser som medlem
    10.1. Som medlem hos [jo:ga] forpligter du dig til at gøre dig bekendt med og følge Medlemskabsaftalen og [jo:ga] studiernes ordensreglement.
    10.2. Som medlem hos [jo:ga] forpligter du dig til at afholde dig fra at bruge dopingmidler eller ”social drugs” i forbindelse med træning. En eventuel positiv dopingtest vil medføre udelukkelse i henhold til pkt. 16. Besiddelse, brug, salg eller overdragelse af dopingmidler eller ”social drugs”, besiddelse med henblik på overdragelse til andre, samt tilskyndelse eller medvirken til, at en person anvender doping eller ”social drugs”, medfører også en udelukkelse.
    10.3. Som medlem hos [jo:ga] forpligter du dig til at sikre ajourføring ved ændring af relevante oplysninger om dig, som f.eks. dine betalingsoplysninger eller kontaktoplysninger. Oplysningerne skal ajourføres uden ugrundet ophold.
    10.4. Som medlem hos [jo:ga] forpligter du dig til at være ansvarlig for at være i en helbredstilstand, der tillader deltagelse i aktiviteter hos [jo:ga]. [jo:ga] er ikke ansvarlig for personskader, hvis du pådrager dig selv skade ved ulykke, andre besøgendes handlinger eller mangelfulde handlinger. Dansk rets almindelige erstatningsregler gælder.

     

     

  11. Betaling og forsinket betaling
    11.1. Du skal betale et månedligt medlemskontingent, medmindre du har valgt et årsmedlemskab.
    11.2. Det månedlige medlemskontingent forfalder løbende i begyndelsen af hver kalendermåned, bortset fra ved opstart, hvor der gælder særlige betingelser.
    11.3. Du er som medlem ansvarlig for, at medlemskontingentet betales ved forfald. Du har pligt til at kontakte [jo:ga], hvis du oplever udfordringer i forbindelse med din månedlige betaling af medlemskontingentet og andre skyldige beløb, som f.eks. gebyrer.
    11.4. Hvis et skyldigt beløb ikke betales rettidigt, udsendes der en rykkerskrivelse til dig via de oplyste kontaktoplysninger. [jo:ga] opkræver et rykkergebyr og andre omkostninger forbundet med inddrivelsen efter gældende takster.
    11.5. Betales der ikke senest 10 dage efter den angivne forfaldsdato, har [jo:ga] ret til uden varsel at ophæve medlemskabet, så du ikke kan træne.
    11.6. [jo:ga] forbeholder sig retten til at opkræve beløbet for den resterende del af bindingsperioden.
    11.7. Din adgang spærres og du bliver udelukket fra alle former for træning hos [jo:ga], indtil fuld betaling af [jo:ga]s tilgodehavende har fundet sted. Herefter vil du igen være berettiget til at benytte [jo:ga]s faciliteter, medmindre medlemskabet er opsagt eller du er blevet udelukket for flere forhold.
    11.8. Kortoplysningerne skal stemme overens med de oplysninger, der findes i de relevante kortdatabaser. Betalingskortet skal være aktivt, og det skal være muligt at gennemføre en transaktion på medlemskontingentet. Betalingskortet som benyttes til abonnementstræk, skal kunne lave transaktioner via internettet.
    11.9. Kortoplysninger kan opdateres ved at følge anvisninger på hjemmeside og app. Du er til enhver tid selv ansvarlig for, at dine kortdata er korrekte. Overholdes dette ikke, kan [jo:ga] uden varsel inaktivere/afslutte medlemskabet.

 Kortoplysninger kan på tidspunktet for udgivelsen af disse vilkår opdateres på følgende måder:

Via din [jo:ga] app:

1) Log ind i din [jo:ga] app med din e-mail + adgangskode

2) Klik på det lille tandhjul i øverste højre hjørne

3) Klik på “administrer mit medlemskab”. Klik nu på “personlig information” i drop-down menuen og vælg “min betalingsinformation”

4) Nu kan nu oprette en betalingsaftale eller redigere oplysningerne.

Via hjemmeside; https://%5Bjo:ga%5D.dk/:

1) Klik på “Log ind” i øverste højre hjørne

2) Indtast din e-mail + kodeord

3) Klik på dit navn og vælg “autoriser kort”

4) Klik “opdater”/”rediger” ud fra betalingsaftale

5) Nu kan nu oprette en betalingsaftale eller redigere din nuværende

 

 12. Prisændringer
12.1. [jo:ga] evaluerer løbende priserne og kan til enhver tid foretage prisændringer. [jo:ga] evaluerer priserne mindst én gang årligt. [jo:ga] kan foretage regulering af medlemskabsprisen som følge af stigninger i prisindekset det forgangne år. Sådanne ændringer kan foretages, såfremt de er et resultat af øgede udgifter forbundet med drifts- og sikkerhedsmæssige forhold eller udefrakommende omkostninger relateret til [jo:ga]s levering af ydelser til medlemmet såsom imødekommelse af myndighedskrav eller nye eller ændrede lovkrav, omkostninger til leverandører eller imødekommelse af løbende inflation, samt som følge af udvidelser af eller ændringer i [jo:ga]s medlemskaber og tjenester, jf. pkt. 4 og 6.
12.2. Hvis vi hæver priserne for dit medlemskab eller indfører nye gebyrer af relevans for dig, vil vi orientere dig skriftligt om dette senest 45 dage inden prisændringen træder i kra Du har dermed mulighed for at opsige dit medlemskab med sædvanligt varsel, hvis du ikke ønsker at fortsætte med prisændringerne (se pkt. 15).

 

13. Medlemskab i bero
13.1. Du kan sætte dit medlemskab i bero mod betaling af et gebyr på 129 kr., hvorefter dit medlemskab er på pause i en tidsbegrænset periode.
13.2. Du kan sætte dit medlemskab i bero med en dags varsel. Du kan sætte dit medlemskab i bero i mindst 1 måned og højst 6 måneder. Der skal i forbindelse med aktiveringen af beroperioden angives periodens start og slutdato.
13.3. Dit medlemskab kan ikke sættes i bero under en opsigelsesperiode.
13.4. Hvis en bindingsperiode har været gældende for dit køb af et tilbudsmedlemskab, kan dit medlemskab ikke sættes i bero før bindingsperioden er udløbet.
13.5. Hvis du ønsker at sætte dit medlemskab i bero som følge af graviditet, som forhindrer din træning, er du meget velkommen til at kontakte os på kontor@joga.dk, så vi kan sætte dit medlemskab gratis i bero. Du skal være opmærksom på, at vi i den forbindelse kommer til at behandle oplysninger, som ifølge databeskyttelsesreglerne betragtes som følsomme personoplysninger. Du kan læse mere om dette i vores privatlivspolitik (her).
13.6. Medlemskabet kan sættes i bero via appen eller hjemmesiden.
13.7. Fremtidige bookinger slettes automatisk, når du sætter dit medlemskab i bero.

 

14. Fortrydelsesret
14.1. Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, Medlemskabsaftalen blev indgået – også selvom du tager dit medlemskab i brug. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, udløber fortrydelsesretten på den følgende hverdag.
14.2. Du bestemmer selv, hvordan du gør os opmærksom på, at du ønsker at fortryde dit køb – det eneste krav til dig er, at der er tale om en utvetydig erklæring og at du gør os opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret inden fristens udløb (dvs. senest 14 dage efter indgåelsen af aftalen). Du kan anvende standardfortrydelsesformularen fra disse betingelsers Bilag 1, hvis du ønsker – men det er ikke et krav.
14.3. [jo:ga] sender en bekræftelse på modtagelse af fortrydelseserklæringen og returnerer eventuelle tilgodehavende beløb til dig inden 14 dage fra modtagelsen af din fortrydelseserklæring.
14.4. Det er dit ansvar at sikre, at du kan dokumentere, at du fortrudt dit køb/dit medlemskab.

 

15. Opsigelse af medlemskabet
15.1. Du kan til enhver tid opsige dit medlemskab med et varsel på løbende kalendermåned + 1 kalendermåned, jf. dog pkt. 18.2.
15.2 Alle tilbudsmedlemskaber har dog en bindingsperiode på 1 kalendermåned, medmindre andet fremgår af det konkrete tilbud. Efter bindingsperioden kan medlemskabet opsiges med det sædvanlige varsel. Ved køb af et tilbudsmedlemskab betaler man dermed som minimum tilbudsprisen samt prisen for én måneds almindeligt abonnement, medmindre andet er angivet.
15.3. Vi anbefaler, at du opsiger via formularen på vores hjemmeside, da du så automatisk modtager en kvittering for din opsigelse af medlemskabet. Hvis du vælger at opsige på en anden måde, anbefaler vi, at du husker at sikre dig dokumentation for opsigelsen. Det er dig, der skal være i stand til at dokumentere, at du har opsagt medlemskabet.
15.4. Du modtager en kvittering for gennemførelsen af din opsigelse af medlemskabet fra [jo:ga]. Kvitteringen modtages automatisk ved udfyldelse af formularen. Hvis du ikke har modtaget en kvittering, kan du kontakte [jo:ga] på kontor@joga.dk, hvor vi vil hjælpe dig.
15.5. Hvis dit medlemskab er i bero på det tidspunkt, du opsiger det, har du en fuld måneds opsigelsesperiode efter endt beroperiode, som træder i kraft den 1. i den efterfølgende måned.

 

16. Udelukkelse af et medlem
16.1. Vi vil helst ikke udelukke nogen af vores medlemmer, men det kan desværre blive nødvendigt i særlige tilfælde. [jo:ga] kan afbryde en medlemsskabsaftale med øjeblikkelig virkning (dvs. ophæve aftalen), hvis et af følgende tilfælde gælder for dig:
16.1.1. Anvendelse af doping eller ”social drugs”, besiddelse, brug, salg eller overdragelse af dopingmidler eller ”social drugs”, besiddelse med henblik på overdragelse til andre, samt tilskyndelse eller medvirken til, at en person anvender doping eller ”social drugs”.
16.1.2. Udebleven betaling trods rykkere – se pkt. 14.
16.1.3. Misbrug af medlemskab, f.eks. ved at lade andre benytte sig af det.
16.1.4. Hærværk og tyveri.
16.1.5. Særligt grov upassende adfærd i [jo:ga]s studier, overfor [jo:ga] eller [jo:ga]s personale, f.eks. truende, voldelig eller chikanerende adfærd.
16.1.6. Medbringelse af kæledyr i [jo:ga]s studier.
16.1.7. Misbrug af [jo:ga]s faciliteter og træningsudstyr.
16.1.8 Øvrig adfærd som konkret vurderes at være af en sådan karakter, at udelukkelse af dig som medlem er nødvendigt.
16.2. Hvis du udelukkes som medlem fra [jo:ga], orienteres du skriftligt om dette.
16.3. En udelukkelse indebærer, at medlemmet som udgangspunkt udelukkes i mindst 2 år fra alle [jo:ga]s studier.
16.4. De nærmere vilkår for udelukkelsen fra [jo:ga] vil fremgå af den skriftlige orientering om udelukkelse, du modtager. Hvis du er i tvivl om vilkårene for udelukkelsen eller om du er udelukket, kan du kontakte [jo:ga] på vores kontaktoplysninger, som findes i disse vilkårs pkt. 1.2 og 19.
16.5. Udelukkelse af dig som medlem udelukker ikke anden retsforfølgelse. [jo:ga] kan søge erstatning hos dig eller politianmelde dig, hvis det vurderes nødvendigt.

 

 17. Behandling af personoplysninger
17.1. Når du er medlem hos [jo:ga], behandler vi dine personoplysninger. Det gør vi især for at kunne levere de aftalte køb og ydelser til dig og det vil altid ske i overensstemmelse med vores privatlivspolitik og gældende databeskyttelsesregler.
17.2. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine personoplysninger i vores persondatapolitik her.

 

18. Klageadgang
18.1. Du har mulighed for at klage over dit køb af [jo:ga]s produkter og ydelser ved at indbringe en klage til:

Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet:

Toldboden 2, 8800 Viborg

+45 72 40 56 00

nh@naevneneshus.dk

Klageportalen – Nævnenes Hus

 

19. Kontaktinformation
19.1. Hvis du ønsker yderligere oplysninger eller har spørgsmål til vilkårene, er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan finde oplysninger om hvordan du kontakter os via kontaktformulerer med diverse henvendelser her og ellers er du altid velkommen til at skrive til kontor@joga.dk eller via appen.

 

20. Versioner
20.1. Denne version er senest opdateret d. 19.5.2025

 

 

Bilag 1: Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

(*) Det ikke relevante udstreges

 

Til [jo:ga] ApS (CVR-nr. 38322494, Griffenfeldsgade 7A, st., 2200 København N)

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

– Bestilt den (*)/modtaget den (*):

– Dit navn (Forbrugernes navne):

– Din adresse (Forbrugernes adresse):

Evt. din (forbrugerens) underskrift

Dato:

 

 

 

PRIVATLIVSPOLITIK

 

1. Generel information
1.1. Denne politik om behandling af personoplysninger (”Privatlivspolitik”) gælder, når du interagerer med [jo:ga] ApS (“[jo:ga]”), “vi” eller “os”) og beskriver, hvordan vi indsamler og behandler oplysninger om dig via vores hjemmeside, når du bruger vores app, via vores sociale medier, som led i dit kundeforhold til og/eller din træning hos os, hvis du søger job hos os, mv.
1.2. Den retlige ramme for vores behandling af personoplysninger er Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF med tilhørende regulering (“Databeskyttelsesforordningen”). I tillæg hertil anvendes lov om supplerende bestemmelser til forordning om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger vedtaget den 23. maj 2018 (“Databeskyttelsesloven”).

 

2. Den dataansvarlige
2.1. [jo:ga] ApS er dataansvarlig for de personoplysninger, som vi behandler om dig. Vores kontaktoplysninger er:

Griffenfeldsgade 7A, st. tv, 2200 København N

CVR-nr. 38322494

https://joga.dk/

2.2. Hvis du har spørgsmål til, hvordan vi behandler personoplysninger om dig, kan du kontakte kontor@joga.dk.

 

3. Vores behandlinger af personoplysninger
3.1. Vi indsamler og behandler personoplysninger i en række forskellige situationer, og formålet med indsamlingen, hvad personoplysningerne bruges til og hvornår de slettes er forskellige for hver situation. De enkelte aktiviteter, hvor vi kan indsamle personoplysninger om dig, er derfor beskrevet hver for sig nedenfor.

3.2. Når du indmelder dig og når du er medlem hos [jo:ga]
3.2.1. Hvilke personoplysninger behandler vi, når du bliver medlem hos os?
– Navn, adresse, kontaktoplysninger (herunder e-mailadresse, telefonnummer), køn, medlemstype, foto, din kommunikation med os og registrerings- og kontonummer eller kortnummer og udløbsdato samt evt. CVC for betalingskort.
– Hvis du har et studentermedlemskab, behandler vi også oplysninger om dit universitet/din skole.
– Derudover kan vi behandle helbredsoplysninger (oplysninger om graviditet) om dig, hvis du anmoder om gratis berosætning af dit abonnement i forbindelse med graviditet.
3.2.2. Hvorfor behandles personoplysningerne?
– Vi behandler oplysningerne for at kunne oprette og administrere dit medlemskab hos os.
3.2.3. Hvad er retsgrundlaget for behandlingen?
– Vi baserer behandlingen af dine personoplysninger, når du er medlem eller i forbindelse med din tilmelding i [jo:ga], på baggrund af vores kontrakt med dig, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra b.
– Der kan være retlige forpligtelser, som medfører, at vi skal behandle dine personoplysninger, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra c. De retlige forpligtelser, der er tale om, findes bl.a. i bogføringsloven, skattelovgivningen mv.
– Behandlingen er nødvendig for vores legitime interesse i at administrere din brug af medlemskabet, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra f.
– Retsgrundlaget for behandling af helbredsoplysninger er dog dit samtykke, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 9, stk. 2, litra a. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage ved at kontakte os – vores kontaktoplysninger findes ovenfor i afsnit 2.
3.2.4 Hvor længe opbevarer vi personoplysningerne?
– Personoplysninger, der er nødvendige i forbindelse med fakturering, opbevares så længe du er medlem og fem år fra udgangen af det år, dit medlemskab er ophørt.
– Øvrige personoplysninger slettes som udgangspunkt 2 år fra udgangen af det år, medlemskabets er ophørt.
– Helbredsoplysninger, der deles med os med henblik på at sætte medlemskabet i bero, slettes når vi har behandlet din anmodning eller hvis du trækker dit samtykke tilbage inden anmodningen er behandlet.
– Vi kan dog opbevare dine personoplysninger i længere tid end anført ovenfor, hvis det er nødvendigt for at overholde en retlig forpligtelse, der påhviler os, eller hvis det er nødvendigt for at etablere eller forsvare et retskrav eller for at gøre et retskrav gældende, for eksempel hvis det er nødvendigt for at sikre, at du betaler ubetalte fakturaer.

3.3. Markedsføring, tilmelding af nyhedsbrev eller når du anmoder om et tilbud
3.3.1. Hvilke personoplysninger behandler vi, når du tilmelder dig vores nyhedsbrev eller anmoder om et tilbud?
– Navn og e-mailadresse
– Oplysninger om samtykke til at modtage nyhedsbreve og tilbud
3.3.2 Hvorfor behandles personoplysninger?
– Vi behandler oplysningerne med henblik på at kunne sende nyhedsbreve og tilbud, du har anmodet om.
3.3.3. Hvad er retsgrundlaget for behandlingen?
– Retsgrundlaget er dit samtykke, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra a. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os.
3.3.4. Hvor længe opbevarer vi personoplysningerne?
– Hvis du er medlem, opbevarer vi dine personoplysninger som beskrevet ovenfor i afsnit 2.4 – hvis du ikke er medlem, opbevares oplysningerne i op til 2 år efter, at du har afgivet disse.
– Oplysninger om samtykke opbevares dog så længe samtykket er gyldigt og i op til 2 år efter samtykket har mistet sin gyldighed. Et samtykke mister gyldighed hvis du trækker det tilbage, eller hvis vi ikke bruger det aktivt til at sende nyheder og markedsføring til dig i en periode på 12 sammenhængende måneder.

3.4. Når du anvender vores hjemmeside og app
3.4.1. Hvilke personoplysninger behandler vi, når du anvender vores hjemmeside og app?
– Tekniske data (herunder din IP-adresse og eventuelt andre tekniske identifikatorer), lokaliseringsdata, informationer om din brug af vores hjemmeside og app (herunder hvilke websider eller sociale medie der har videresendt dig til vores hjemmeside eller konti på sociale medier) .
– Hvis du bruger vores app eller selvbetjeningen på vores hjemmeside, behandler vi endvidere oplysninger om din træning og dine bookinger.
3.4.2. Hvorfor behandles personoplysninger?
– Vi behandler oplysninger om din brug af hjemmesiden og app for at sikre funktionalitet, forbedre brugeroplevelsen og tilbyde dig relevante tjenester.
3.4.3. Hvad er retsgrundlaget for behandlingen?
– Hvis du bruger vores app, er behandlingen nødvendig for opfyldelsen af en kontrakt med dig eller til gennemførelse af foranstaltninger forud for indgåelse af en kontrakt, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra b.
– Behandlingen er nødvendig for at kunne forfølge vores legitime interesser, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra f. De legitime interesser der er tale om, er eksempelvis at drive hjemmesiden og app’en og disses funktioner, herunder vedligeholde og forbedre vores hjemmeside og app. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod denne behandling ved at kontakte os.
– Når du besøger vores website, kan du blive henvist til andre hjemmesider, hvor behandlingen dine personoplysninger ikke er under vores kontrol. De andre hjemmesiders privatlivspolitik regulerer behandlingen af dine personoplysninger på det pågældende website.
3.4.4. Hvor længe opbevarer vi personoplysningerne?
– Oplysninger indsamlet via vores app eller via selvbetjeningsdelen af vores hjemmeside opbevares i op til 2 år efter medlemskabets ophør.
– Opbevaringsperioden for informationer indsamlet via cookies og tilsvarende teknologier i forbindelse med besøg på vores hjemmeside afhænger af den enkelte cookie. Du kan finde nærmere information i vores cookiepolitik.

 3.5. Når du besøger vores studier
3.5.1. Hvilke personoplysninger behandler vi, når du besøger vores studier?
– Besøgstidspunkt og studielokation.
– Status på holdtilmelding, herunder om du er fremmødt eller på venteliste samt datoen for holdtræningen.
3.5.2. Hvorfor behandles personoplysninger?
– Vi behandler disse oplysninger for at kunne administrere dit medlemskab, give dig adgang til træning i vores studier og sikre korrekt tilmelding og planlægning af holdtræning.
3.5.3. Hvad er retsgrundlaget for behandlingen?
– Behandlingen er nødvendig for opfyldelsen af en kontrakt med dig eller til gennemførelse af foranstaltninger forud for indgåelse af en kontrakt, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra b.
3.5.4. Hvor længe opbevarer vi personoplysningerne?
– Vi vil slette personoplysningerne senest 2 år efter medlemskabets ophør.

3.6 Anti-doping og social drugs
3.6.1. Hvilke personoplysninger behandler vi?
– Oplysninger om dit navn og medlemskab
– Oplysninger om din overtrædelse af forbuddet mod brug af doping af social drugs (resultat af positiv test)
– Oplysninger om datoen for overtrædelsen
– Oplysninger om udelukkelse, herunder varigheden af udelukkelsen
3.6.2. Hvorfor behandles personoplysninger?
– Vi behandler oplysningerne for at sikre et doping- og stoffrit træningsmiljø, herunder for at håndhæve forbuddet mod brug af doping og social drugs som beskrevet i vores medlemsbetingelser.
3.6.3. Hvad er retsgrundlaget for behandlingen?
– Oplysningerne behandles for at håndhæve vores medlemsbetingelser, særligt forbuddet mod brug af doping og social drugs. Retsgrundlaget for denne behandling er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b).
– I det omfang, oplysningerne omfatter oplysninger om strafbare forhold, er retsgrundlaget databeskyttelseslovens § 8, stk. 3, idet behandlingen er nødvendig for at forfølge vores legitime interesser i at sikre et doping- og stoffrit træningsmiljø.
3.6.4. Hvor længe opbevarer vi personoplysningerne?
– Vi vil slette personoplysningerne efter at have gennemgået resultaterne af testene. Hvis testen er positiv og resulterer i udelukkelse fra vores studier, vil vi bevare de personoplysninger, der er nødvendige for at håndhæve udelukkelsen, som beskrevet ovenfor.

3.7. Når du besøger vores profiler på sociale medier
3.7.1. Dette afsnit beskriver, hvordan vi behandler dine personoplysninger, som vi har indsamlet via vores profiler på sociale medier. Som udgangspunkt er vi dataansvarlige for vores egne aktiviteter på vores sociale medier.
3.8.2. I nogle tilfælde er vi fælles dataansvarlige med udbyderen af det sociale medie, og har i den forbindelse indgået aftaler om fælles dataansvar med udbyderen af det sociale medie. Det kan du læse mere om aftalen om fælles dataansvar på https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum.

Vi er tilgængelige på følgende sociale medier:
– Facebook (Meta Platforms Inc.)
    – Du kan finde Facebooks privatlivspolitik her: Facebooks privatlivspolitik
    – Du kan tilpasse, hvilke personoplysninger, der behandles om dig, deles mv. ved at tilgå dine privatlivsindstillinger på Facebook her: Administrer dine privatindstillinger på         Facebook, Instagram og Messenger | Privatindstillinger på Facebook
– Instagram (Meta Platforms Inc.)
    – Du kan finde Instagrams privatlivspolitik her: Instagrams privatlivspoliti
    – Du kan tilpasse, hvilke personoplysninger, der behandles om dig, deles mv. ved at tilgå dine privatlivsindstillinger på Instagram her: Administrer dine privatindstillinger på Facebook, Instagram og Messenger | Privatindstillinger på Facebook

3.7.3. Hvilke personoplysninger behandler vi?
– Oplysninger om din profil på den relevante platform
– Oplysninger om din interaktion med vores profil på den pågældende platform
3.7.4. Hvorfor behandles personoplysninger?
– Oplysningerne behandles med henblik på at kunne tilbyde relevante sider på sociale medier, herunder understøtte din interaktion med os på de sociale medier.
3.7.5. Hvad er retsgrundlaget for behandlingen?
– Retsgrundlaget for behandlingen er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f), idet behandlingen er nødvendig for at vi kan forfølge vores legitime interesse i at tilbyde relevant indhold på vores sider på sociale medier.
3.7.6. Hvor længe opbevarer vi personoplysningerne?
– Vi kan lejlighedsvis slette indhold på vores Social Media-konti (inklusive dine uploads, likes, kommentarer osv.). Ellers henvises der til opbevaringsperioden for det pågældende sociale medie.
– I forhold til oplysninger, som de respektive platforme indsamler om dine besøg på vores sider, er vi fælles dataansvarlig med de respektive platforme for selve indsamlingen. Herefter modtager vi alene data i aggregeret, ikke-personhenførbart format, og det er således kun de respektive platforme, der opbevarer oplysningerne i personhenførbart format. Du kan læse mere om deres opbevaring i deres respektive privatlivspolitikker – se link ovenfor.

3.8. Når du søger job hos [jo:ga]
3.8.1. Hvilke personoplysninger behandler vi, når du søger job hos [jo:ga]?
– dine identitets- og kontaktoplysninger, herunder din private adresse, telefonnummer og e-mailadresse
– ansøgning, nuværende stilling, profession, arbejdsgiver, uddannelse, tidligere ansættelser og andre oplysninger indeholdt i dit CV, fx dit billede
– offentlige tilgængelige oplysninger, fx på sociale medier, herunder fx kompetencer og fritidsinteresser
– referencer fra tidligere og nuværende arbejdsgiver
– oplysninger, der er indsamlet i forbindelse med interviews og vores korrespondance med dig.
3.8.2. Hvorfor behandles personoplysninger?
– Vi behandler dine personoplysninger ud fra et rekrutteringsformål, herunder for at vurdere, hvorvidt vi kan tilbyde dig ansættelse hos os.
3.8.3. Hvad er retsgrundlaget for behandlingen?
– Vi indhenter dit samtykke, hvis vi indhenter referencer og ved gennemførelse af persontests. Vi kan derudover indhente dit samtykke til, at vi opbevarer din ansøgning til senere brug, hvis vi ønsker at opbevare den længere end beskrevet i afsnit 8.4 nedenfor. Dette retsgrundlag findes i databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra a). Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os.
– Hvis du bliver tilbudt ansættelse hos os, vil behandlingen af dine personoplysninger blive baseret på en ansættelsesaftale/overenskomst med dig. Dette retsgrundlag findes i databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra b).
– Varetagelse af vores eller tredjemands legitime interesser, som er mere tungtvejende end hensynet til dine grundlæggende rettigheder og frihedsrettigheder. Dette retsgrundlag findes i databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra f). De legitime interesser der er tale om, er vores legitime interesser i at vurdere, om vi kan tilbyde dig ansættelse på baggrund af de personoplysninger, du har afgivet til os i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Hvis der er tale om en betroet stilling, fx til bogføring eller revision, kan vi efter en konkret vurdering indhente en kreditvurdering. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod denne behandling ved at kontakte os.
3.8.4. Hvor længe opbevarer vi personoplysningerne?
– Hvis du bliver ansat, overfører vi oplysningerne til din personalemappe hos os og opbevares i overensstemmelse med vores politik for behandling af oplysninger om medarbejdere, som du modtager i forbindelse med din ansættelse.
– Hvis du ikke bliver ansat, vil vi slette personoplysningerne senest seks måneder efter afsluttet rekrutteringsforløb, medmindre vi har indhentet dit samtykke til at opbevare oplysningerne i længere tid. I så fald vil vi opbevare oplysningerne i overensstemmelse med samtykket.

 

 4. Dine rettigheder
4.1. Du har til enhver tid ret til at gøre dine rettigheder efter den til enhver tid gældende databeskyttelseslovgivning gældende:
– Indsigt: Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, og en række yderligere oplysninger.
– Berigtigelse: Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
– Sletning: I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
– Begrænsning: Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
– Dataportabilitet: Du har i visse tilfælde ret til at modtage en kopi af de personoplysninger som du selv har afgivet, i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format.
– Indsigelse: Du har ret til at gøre indsigelse mod en ellers lovlig behandling af dine personoplysninger.
4.2. Hvis du ønsker at gøre dine rettigheder gældende, bedes du kontakte os på kontor@joga.dk. Din anmodning vil blive behandlet i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning. I det omfang det er nødvendigt, vil vi kontakte dig og bede dig om yderligere oplysninger, der er nødvendige for at kunne håndtere din anmodning korrekt. Hvis du har lyst til at læse mere om dine rettigheder, kan du læse mere på datatilsynet.dk.

Vær opmærksom på, at der gælder visse betingelser og begrænsninger for nogle af dine rettigheder – det er derfor ikke sikkert, vi er forpligtede til at imødekomme din anmodning, og i visse tilfælde kan vi være direkte forhindret i det.

 

5. Hvis du ønsker at klage
5.1. Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger, vil vi gerne høre fra dig.
5.2. Du har også ret til at indgive en klage til Datatilsynet,

 Datatilsynet

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

E-mail: dt@datatilsynet.dk

 Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk.

 

 

6. Versioner

Vi kan løbende ændre denne privatlivspolitik, hvis det er nødvendigt for at give en retvisende beskrivelse af vores behandling af personoplysninger.

I tilfældet af at der sker væsentlige ændringer i vores behandling af personoplysninger om dig, som vi allerede er i besiddelse af, vil du blive underrettet direkte om opdateringen (fx via e-mail).

Denne privatlivspolitik er senest blevet opdateret i maj 2025.

 

 

ENGLISH BELOW

 

 

TERMS AND CONDITIONS AT [JO:GA]

  1. General information about your membership at [jo:ga] ApS
    1.1. The following terms and conditions apply to your membership with [jo:ga] ApS, CVR no. 38322494 (hereinafter “[jo:ga]“). The agreement on your membership (hereinafter the “Membership Agreement“) is entered into between you, as a member, and [jo:ga].
    1.2. We have gathered the general terms of your membership in this Membership Agreement. You are always welcome to contact us, if you need further information or have any questions about the terms. You can find information on how to contact us with various inquiries here. You are also welcome to message us on kontor@joga.dk or via the app.
    1.3. If you want to know how we process your personal data, you can read our privacy policy here.
    1.4. If you want to read about our prices and different types of memberships, you can do so here.

     

     

  2. What should I pay special attention to in this Membership Agreement?
    2.1. All [jo:ga]’s references to “written” contact include written contact through electronic means, in particular, e.g., email, SMS, via the app, and the contact forms on the website.
    2.2. When you create your membership through our website or otherwise outside the centre (hereinafter a “studio” or “studios”), you have a 14-day right of withdrawal. Please see section 14 on withdrawal.
    2.3. We evaluate the prices on the different types of memberships on an ongoing basis and always at the turn of the year, see section 12. If we choose to raise our prices, it will often be due to increased costs associated with running [jo:ga]. If we raise the prices for your membership, we will always make sure to inform you in writing no later than 45 days before the price change enters into force. You will then have the opportunity to cancel your membership with the usual notice if you do not wish to continue with the price changes.
    2.4. The different types of memberships may be subject to different conditions, e.g. for registration (such as student ID) and different prices – you can see the different types of memberships and read about the requirements for each scheme here, and read more in section 4.
    2.5. In some cases, you may be charged a fee. These cases are listed in this Membership Agreement and include registration fees, payment fees, overdue payment fees, fees for reminder of payment, and the like, as well as a fee for failure to attend a booked class correctly and on time (no-show fee).
    2.6. Please note the deadlines for cancelling classes and the possibility of being charged for non-attendance, cf. section 7. You will be charged a fee of DKK 59 each time you miss a booked class. Cancellation must happen no later than 2 hours before the class starts.
    2.7. In some cases, [jo:ga] may exclude you as a member – please see section 16 for information on when this will be the case and how it will happen.
    2.8. Special terms that apply to offers and promotions (such as minimum commitment periods) will be provided together with the relevant offer or promotion.

     

  3. Terms for setting up the Membership Agreement
    3.1. Your membership is personal and cannot be used by anyone but you.
    3.2. You must be at least 14 years of age to join [jo:ga]. You must be at least 14 years of age to participate in a class with an adult, and at least 15 years of age to participate in a class without an adult.
    3.2.1. Children and young persons under the age of 18 can only sign up by contacting [jo:ga] at kontor@joga.dk. The request must contain both the child/young person’s information and the name and contact details of the parents/guardian, stating their consent to the enrolment.
    3.2.2. [jo:ga] may require proof of your age, including photo ID. See our privacy policy here.
    3.2.3. As a rule, you will be charged a joining fee when you create your membership in [jo:ga]. See the joining fee here.
    3.3. Special terms that apply to offers and promotions (such as minimum commitment periods) will be provided together with the relevant offer or promotion.

     

  4. Membership types
    4.1. Members and prospective members can choose between different types of memberships at [jo:ga]. This means you can find the type of membership that suits you and your needs the best. You can see an overview of our different types of memberships here, where you can also find information about membership prices and any special conditions for joining.
    4.2. Memberships, offers and promotional campaigns may be targeted to a specific group and thus also be conditional on you presenting documentation that you are part of that group (e.g. student ID to offer you a student discount).
    4.3. [jo:ga] may choose to discontinue a type of membership or create new types of memberships on an ongoing basis. If this fundamentally affects your membership, you will be informed no later than 45 days before the change enters into force. You will thereby have the opportunity to cancel your membership with the usual notice.
    4.4. As a general rule, offers and promotions are only available to individuals who have not been members of [jo:ga] for at least the 2 preceding months. The specific terms for each offer or promotion will be provided together with the relevant offer or promotion.

     

  5. Duration of the Membership Agreement
    5.1. A Membership Agreement is a non-fixed term contract that continues until terminated in accordance with section 15, unless its an annual membership, cf. section 5.2.
    5.2. Annual memberships automatically expire at the end of the payment period. A new annual membership or a different type of membership can then be purchased.
    5.3. All memberships started as part of an offer or a promotional campaign, will automatically transfer to a “Most Popular” membership, unless otherwise listed in connection to the offer or promotion in question or unless you have specifically agreed otherwise with [jo:ga]. You can always find the terms and conditions for current offers and promotions on our website or contact [jo:ga] with any questions.

     

     

  6. Class offerings, facilities and changes to these
    6.1. As a general rule, the studios are accessible from 05:45-22:00 on weekdays and from 07:45-20:00 on weekends. However, individual opening hours may vary from studio to studio, so please always check the hours at your local studio.
    6.2. [jo:ga] reserves the right to make changes to training and class offerings at any time but will make sure to inform you when relevant. This can be both long-term strategic changes and short-term changes due to unforeseen circumstances.
    6.3. During holidays and public holidays, class offerings may be limited, and the program may deviate from the usual schedule.
    6.4. Larger planned changes with key impact on your membership will be notified at least 45 days before the change enters into force. You will thereby have the opportunity to cancel your membership with the usual notice, if desired.
    6.5. Minor planned changes (such as replacing lockers, training equipment, etc.) with no bigger impact on your membership are generally not notified.
    6.6. [jo:ga] always strives to offer the best class schedule to accommodate as many members as possible. We therefore continuously evaluate the quality of our class offerings, facilities, etc. and assess whether they match the demand we observe. [jo:ga] may therefore also make changes to class offerings and facilities etc. in order to optimize the services [jo:ga] offers.
    6.7. Unforeseen changes to class offerings and our facilities etc. will be notified as soon as possible, if needed, and in a way that [jo:ga] deems relevant and appropriate. Unforeseen changes to class offerings and facilities may, for example, be due to employee absence (including illness and vacation), technical challenges in [jo:ga]’s studios, breakdowns in [jo:ga]’s systems or problems with the facilities in the studios. If the unforeseen change persists and has a significant impact on you, we will inform you in an appropriate manner.
    6.8. If you have specific questions about how a change – planned or unplanned – affects you, you are welcome to contact us as described in sections 1.2 and 19.

     

  7. Unsubscribing from classes and no-show
    7.1. If you are unable to attend a class reservation, you must cancel the class booking no later than 2 hours before the class starts.
    7.2. You will be charged a fee of DKK 59 per time you fail to show up without timely deregistration.
    7.3. The fee is automatically claimed together with your next membership fee. An overview of your fees and other payments can be downloaded from our website and app at any time.
    7.4. If [jo:ga] cancels your class less than 60 minutes before the start, we will give you a discount of DKK 59 on your next charge for membership fee. If you have an annual membership, please contact us at kontor@joga.dk for a similar refund.
    7.5. [jo:ga]’s staff has the right to refuse you if it is deemed that you are not ready to receive instructions. This could be, for example, if you are late or show up in a condition that our staff deem makes you unfit to participate in the class.

     

     

  8. Waiting list for classes
    8.1. You can check if you have been given a spot in a class no later than 2 hours before the class starts.
    8.2. If you are on the waiting list and have not been offered a spot, we will of course not charge a no-show fee. If you have been on the waiting list and offered a spot but fail to show up, you will be charged a no-show fee, cf. section 7.
    8.3, If you are not present and ready to receive instructions at the beginning of class, your spot may be offered to another member on the waiting list.

     

  9. Liability for theft and valuables
    9.1. [jo:ga] recommends that particularly valuable items are not brought to training and not stored in the changing room, including lockers.
    9.2. All items brought with you should be stored in a securely locked locker during training.
    9.3. [jo:ga] is not liable for losses due to loss, theft or property damage occurring in [jo:ga]’s studios.

     

     

  10. Your obligations as a member
    10.1. As an [jo:ga] member, you are obliged to familiarize yourself with and follow the Membership Agreement and the [jo:ga] studio’s Code of Conduct.
    10.2. As an [jo:ga] member, you are obliged to refrain from using doping substances or “social drugs”. Any positive doping test will result in exclusion in accordance with section 16. Possession, use, sale or transfer of doping substances or “social drugs”, possession of doping substances or “social drugs” for the purpose of transferring them to others and encouraging or assisting a person to use doping substances or “social drugs” will also result in exclusion.
    10.3. As a member of [jo:ga], you are responsible for keeping your relevant personal details up to date, including your payment and contact information. Any updates must be made without undue delay.
    10.4. As a member of [jo:ga], you are responsible for being in a state of health that allows participation in activities at [jo:ga]. [jo:ga] is not liable for personal injuries if you cause yourself injury by accident, the actions of other visitors or defective actions. The general rules of Danish tort law apply.

     

     

  11. Payment and overdue payment
    11.1. You have to pay a monthly membership fee unless you have chosen an annual membership.
    11.2. The monthly membership fee is due at the beginning of each calendar month, except for start-ups, where special conditions apply.
    11.3. As a member, you are responsible for ensuring that the membership fee is paid when due. You have a duty to contact [jo:ga] if you experience challenges with your monthly payment of the membership fee and other outstanding amounts, such as fees.
    11.4. If an outstanding amount is not paid on time, a reminding letter will be sent to you via the contact details provided. [jo:ga] will charge a reminder fee and other costs associated with the collection according to applicable tariffs.
    11.5. If payment does not happen within 10 days of the stated due date, [jo:ga] has the right to terminate the membership without notice after which you will not be able to train.
    11.6. [jo:ga] reserves the right to charge the remaining amount of the binding period.
    11.7. Your access will be blocked, and you will be excluded from all types of training at [jo:ga] until full payment of [jo:ga]’s outstanding balance has been made. You will be entitled to use [jo:ga]’s facilities again, unless your membership has been terminated, or you have been excluded for multiple reasons.
    11.8. The credit card details must match the information available in the relevant card databases. The payment card must be active, and it must be possible to complete a transaction on the member account. The payment card used for subscription must be able to make transactions via the Internet.
    11.9. Card details can be updated by following the instructions on the website and app. You are responsible for ensuring that your card data is correct at all times. If this is not complied with, [jo:ga] may deactivate/terminate the membership without notice.

At the time of publishing these terms and conditions, card details can be  updated in the following ways:

 

Via your [jo:ga] app:

1) Log in to your [jo:ga] app with your email + password

2) Click on the small cogwheel in the top right corner

3) Click on “manage my membership”. Now click on “personal information” in the drop-down menu and select “my payment information”

4) You can now create a payment agreement or edit the information.

 

Via website; https://%5Bjo:ga%5D.dk/:

1) Click “Log in” in the top right corner

2) Enter your email + password

3) Click on your name and select “authorize card”

4) Click “update”/”edit” based on payment agreement

5) You can now create a payment agreement or edit your current one

12. Price changes
12.1. [jo:ga] reviews prices and conducts price changes on an ongoing basis and will always evaluate the prices at least once a year. [jo:ga] may adjust the membership price as a result of increases in the price index during the previous year. Such changes may be done if they are a result of increased expenses related to operational and security conditions or external costs related to [jo:ga]’s provision of services to the member, such as meeting regulatory requirements or new or changed legal requirements, costs to suppliers or meeting current inflation, and as a result of expansions or changes in [jo:ga]’s memberships and services, cf. sections 4 and 6.
12.2. If we increase the price of your membership or introduce new fees of relevance to you, we will inform you in writing no later than 45 days before the price change enters into force. You will thereby have the opportunity to cancel your membership with the usual notice, if you do not wish to continue with the price changes (see section 15).

13. Membership on hold
13.1. You can put your membership on hold for a fee of DKK 129, after which your membership is paused for a limited period of time.
13.2. You can put your membership on hold with one day’s notice. Your membership can be put on hold for a minimum of 1 month and a maximum of 6 months. When activating the on-hold period, the start and end date of the period must be stated.
13.3. You cannot place your membership on hold during your notice of termination period.
13.4. If your membership was purchased with a fixed commitment period, it cannot be placed on hold until that period has ended.
13.5. If you wish to put your membership on hold due to pregnancy preventing your training, you are very welcome to contact us at kontor@joga.dk so we can put your membership on hold free of charge. Please be aware that we will be processing information that is considered sensitive personal data according to data protection regulations. You can read more about this in our privacy policy (here).
13.6. The membership can be put on hold via the app or website.
13.7. Future bookings are automatically deleted when you put your membership on hold.

 

14. Right of withdrawal
14.1. You have a 14-day right of withdrawal from the day the Membership Agreement was entered into – even if you have started using your membership. If the deadline expires on a public holiday, Saturday, Constitution Day, Christmas Eve or New Year’s Eve, the right of withdrawal expires on the following working day.
14.2. It is up to you how you inform us that you wish to cancel your purchase – the only requirement is that it is an unambiguous statement and that you inform us that you wish to exercise your right of withdrawal before the expiry of the deadline (i.e. within 14 days of the conclusion of contract). You may use the standard withdrawal form from Appendix 1 of these terms if you wish – but this is not a requirement.
14.3. [jo:ga] will send a confirmation of receipt on the withdrawal and refund any amounts due in your favour within 14 days from receipt of your withdrawal.
14.4. It is your responsibility to ensure that you can document that you have regretted your purchase/membership.

 

15. Termination of membership
15.1. You can terminate your membership at any time with a notice of the current calendar month + 1 calendar month, however cf. section 15.2.
15.2. All promotional memberships include a minimum commitment period of one calendar month, unless otherwise stated in the specific offer. After the commitment period ends, the membership may be cancelled with the standard notice period. When purchasing a promotional membership, you will therefore pay at least the promotional price plus the price of one month’s standard subscription, unless stated otherwise.
15.3. We recommend that you terminate via the form on our website, as you will then automatically receive a receipt for your membership termination. If you choose to terminate in another way, we recommend that you remember to secure documentation for the termination. It is your responsibility to be able to document that you have terminated the membership.
15.4. You will receive a receipt for the termination of your membership from [jo:ga]. The receipt will be received automatically upon completion of the recommended form. If you have not received a receipt, please contact [jo:ga] at kontor@joga.dk and we will assist you.
15.5. If your membership is on hold at the time, you cancel it, the last month will be charged at the usual rate.

 

16. Exclusion of a member
16.1. We would prefer not to exclude any of our members, but unfortunately this may be necessary in certain cases. [jo:ga] may terminate a membership agreement with immediate effect (i.e. cancel the Membership Agreement) if one of the following cases applies to you:
16.1.1. Use of doping or “social drugs”, possession, sale or transfer of doping substances or “social drugs”, possession of doping substances or “social drugs” for the purpose of transferring them to others and encouraging or assisting a person to use doping or “social drugs”.
16.1.2. Non-payment despite reminders – see section 14.
16.1.3. Abuse of membership, e.g. by allowing others to use it.
16.1.4. Vandalism and theft.
16.1.5. Particularly gross inappropriate behaviour in [jo:ga]’s studios, towards [jo:ga] or [jo:ga]’s staff, e.g. threatening, violent or harassing behaviour.
16.1.6. Bringing pets to [jo:ga]’s studios.
16.1.7. Misuse/abuse of [jo:ga] facilities and training equipment.
16.1.8. Other behaviour that is specifically assessed to be of such a nature that exclusion of you as a member is necessary.
16.2. If you are excluded as a member from [jo:ga], you will be notified in writing.
16.3. As a rule, an exclusion means that the member is excluded for at least 2 years from all [jo:ga] studios.
16.4. The terms of your exclusion will be set out in the written exclusion notification you receive. If you are in doubt about the terms of the exclusion or whether you are excluded, you can contact [jo:ga] via our contact details, which can be found in sections 1.2 and 19 of these terms.
16.5. Exclusion of you as a member does not preclude other legal action. [jo:ga] may seek compensation from you or report you to the police if deemed necessary.

 

17. Processing of personal data
17.1. When you are a member of [jo:ga], we process your personal data. We primarily do this in order to deliver the agreed purchases and services to you and will always do so in accordance with our privacy policy and applicable data protection regulation.
17.2. You can read about how we process your personal data in our privacy policy here.

 

18.  Right to complain
18.1. You have a right to complain about your purchase of [jo:ga] products and services by filing a complaint with:

The Danish Appeals Boards Authority, the Mediation Team for Consumer Complaints and the Danish Consumer Board of Appeal

Toldboden 2, 8800 Viborg

+45 72 40 56 00

nh@naevneneshus.dk

Complaints portal – Nævnenes Hus

 

 19. Contact Information
19.1. If you would like further information or have any questions about the terms, you are always welcome to contact us. You can find information on how to contact us via the contact form here and otherwise you are always welcome to text us at kontor@joga.dk or via the app.

 

20. Versions
20.1. This version was last updated on May 19th. 2025

 

Appendix 1: Standard withdrawal form

(this form should only be completed and returned if the right of withdrawal is invoked)

(*) Delete what is not relevant

 

To [jo:ga] ApS (CVR no. 38322494, Griffenfeldsgade 7A, st., 2200 Copenhagen N)

I hereby notify you that I wish to exercise my right of withdrawal in connection with my purchase contract for the following goods (*)/provision of the following services (*)

– Ordered on (*)/received on (*):

– Your name (Consumer names):

– Your address (Consumer address):

Possibly your (the consumer’s) signature

Date:

 

PRIVACY POLICY

 

1. General information
1.1. This personal data processing policy (“Privacy Policy“) applies when you interact with [jo:ga] ApS (“[jo:ga]“), “we” or “us“) and describes how we collect and process information about you via our website, when you use our app, via our social media, as part of your customer relationship with and/or training with us, if you apply for a job with us, etc.
1.2. The legal framework for our processing of personal data is Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council of 27 April 2016 on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data, and repealing Directive 95/46/EC and related regulations (the “GDPR“). In addition, the Danish Act on supplementary provisions to the Regulation on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data adopted on 23 May 2018 (“Data Protection Act“) applies.

 

2. The data controller
2.1. [jo:ga] ApS is the data controller for the personal data we process about you. Our contact details are:
Griffenfeldsgade 7A, st. tv, 2200 Copenhagen N
CVR no. 38322494
https://joga.dk/
2.2. If you have any questions about how we process personal data about you, please contact: kontor@joga.dk.

 

3. Our processing of personal data
3.1. We collect and process personal data in a number of different situations, and the purpose of the collection, what the personal data is used for and when it is deleted is different for each situation. The individual activities where we may collect personal data about you are therefore described separately below.

3.2. When you sign up and when you are a member at [jo:ga]
3.2.1. What personal data do we process when you become a member with us?
– Name, address, contact Information (including e-mail address, phone number), gender, membership type, photo, your communication with us, and registration and account number or card number and expiration date and, if applicable, CVC for card payments.
– If you have a student membership, we also process information about your university/school.
– In addition, we may process health data (pregnancy data) about you if you request a free suspension of your subscription due to pregnancy.
3.2.2. Why is personal data processed?
– We process the data in order to create and manage your membership with us.
3.2.3. What is the legal basis for the processing?
– We base the processing of your personal data when you are a member or in connection with your registration in [jo:ga] on the basis of our contract with you, cf. Article 6(1)(b) GDPR.
– There may be legal obligations that require us to process your personal data, cf. Article 6(1)(c) of the GDPR. The legal obligations in question can be found in the Danish Bookkeeping Act, tax legislation, etc.
– The processing is necessary for our legitimate interest in administering your use of the membership, cf. Article 6(1)(f) GDPR.
– However, the legal basis for processing health data is your consent, cf. Article 9(2)(a) of the GDPR. You can withdraw your consent at any time by contacting us – our contact details can be found above in section 2.
3.2.4. How long do we store the personal data?
– Personal data required for billing purposes is stored for as long as you are a member and for five years from the end of the year your membership has ended.
– Other personal data is generally deleted 2 years from the end of the year in which the membership has ended.
– Health data shared with us for the purpose of suspending membership will be deleted once we have processed your request or if you withdraw your consent before the request is processed.
– However, we may retain your personal data for longer than stated above if it is necessary to comply with a legal obligation to which we are subject or if it is necessary for the establishment, defence or exercise of legal claims, for example if it is necessary to ensure that you pay unpaid invoices.

 

3.3. Marketing, signing up for newsletter or when requesting a quote
3.3.1. What personal data do we process when you sign up for our newsletter or request an offer?
– Name and e-mail address
– Information about consent to receive newsletters and offers
3.3.2. Why is personal data processed?
– We process the data in order to send newsletters and offers that you have requested.
3.3.3. What is the legal basis for the processing?
– The legal basis is your consent, cf. Article 6(1)(a) of the GDPR. You can withdraw your consent at any time by contacting us.
3.3.4. How long do we store the personal data?
– If you are a member, we store your personal data as described above in section 2.4 – if you are not a member, the data will be stored for up to 2 years after you have submitted it.
– However, information about consent is stored as long as the consent is valid and for up to 2 years after the consent has lost its validity. Consent is invalidated if you withdraw it or if we do not actively use it to send you news and marketing for a period of 12 consecutive months.

 

3.4. When you use our website and app
3.4.1. What personal data do we process when you use our website and app?
– Technical data (including your IP address and possibly other technical identifiers), location data, information about your use of our website and app (including which web pages or social media have directed you to our website or social media accounts.)
– If you use our app or the self-service on our website, we also process information about your training and bookings.
3.4.2. Why is personal data processed?
– We process information about your use of the website and app to ensure functionality, improve the user experience and offer you relevant services.
3.4.3. What is the legal basis for the processing?
– If you use our app, the processing is necessary for the fulfilment of a contract with you or for the implementation of pre-contractual measures, cf. Article 6(1)(b) GDPR.
– The processing is necessary for the purposes of pursuing our legitimate interests, cf. Article 6(1)(f) of the GDPR. The legitimate interests in question are, for example, to operate the website and app and their functions, including maintaining and improving our website and app. You can object to this processing at any time by contacting us.
– When you visit our website, you may be referred to other websites where the processing of your personal data is not under our control. The privacy policies of the other websites govern the processing of your personal data on those websites.
3.4.4. How long do we store the personal data?
– Information collected via our app or via the self-service part of our website is stored for up to 2 years after the membership has ended.
– The retention period for information collected via cookies and similar technologies when visiting our website depends on the individual cookie. Further information can be found in our Cookie Policy.

 

3.5. When you visit our studios
3.5.1. What personal data do we process when you visit our studios?
– Visit time and studio location.
– Class registration status, including whether you are in attendance or on the waiting list and the date of the class training.
3.5.2. Why is personal data processed?
– We process this information to manage your membership, give you access to training in our studios, and ensure correct registration and planning of class training.
3.5.3. What is the legal basis for the processing?
– The processing is necessary for the fulfilment of a contract with you or for the implementation of pre-contractual measures, cf. Article 6(1)(b) GDPR.
3.5.4. How long do we store the personal data?
– We will delete the personal data no later than 2 years after the membership has ended.

 

3.6. Anti-doping and social drugs
3.6.1. What personal data do we process?
– Information about your name and membership
– Information about your anti-doping and anti-drug rule violation (positive test result)
– Information about the date of the offence
– Information about the exclusion, including the duration of the exclusion
3.6.2. Why is personal data processed?
– We process the data to ensure a doping- and drug-free training environment, including enforcing the ban on the use of doping and social drugs as described in our membership terms.
3.6.3. What is the legal basis for the processing?
– The data is processed in order to enforce our membership terms and conditions, in particular the ban on the use of doping. The legal basis for this processing is Article 6(1)(b) of the GDPR.
– To the extent that the data includes information about criminal offences, the legal basis is Section 8(3) of the Danish Data Protection Act, as the processing is necessary to pursue our legitimate interests in ensuring a doping- and drug-free training environment.
3.6.4. How long do we store the personal data?
– We will delete the personal data after reviewing the results of the tests. If the test is positive and results in exclusion from our studios, we will retain the personal data necessary to enforce the exclusion as described above.

3.7. When you visit our social media profiles
3.7.1. This section describes how we process your personal data that we have collected through our social media profiles. In general, we are only data controllers for our own social media activities.
3.7.2. In certain cases, we act as joint controllers with the social media provider and have entered into agreements on joint data responsibility. You can read more about the joint controller agreement at https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum.

We are available on the following social media channels:
– Facebook (Meta Platforms Inc.)
    – You can find Facebook’s privacy policy here: Facebook’s privacy policy
    – You can customise what personal data is processed about you, shared etc. by accessing your Facebook privacy settings here: Manage your privacy settings on             Facebook, Instagram and Messenger | Facebook privacy settings
– Instagram (Meta Platforms Inc.)
    – You can find Instagram’s privacy policy here: Instagram Privacy Policy
    – You can customise what personal data is processed about you, shared etc. by accessing your privacy settings on Instagram here: Manage your privacy settings on Facebook, Instagram and Messenger | Facebook privacy settings

3.7.3. What personal data do we process?
– Information about your profile on the relevant platform
– Information about your interaction with our profile on that platform
3.7.4. Why is personal data processed?
– The data is processed for the purpose of providing relevant social media pages, including supporting your interaction with us on social media.
3.7.5. What is the legal basis for the processing?
– The legal basis for the processing is Article 6(1)(f) GDPR as the processing is necessary for us to pursue our legitimate interest in providing relevant content on our social media pages.
3.7.6. How long do we store the personal data?
– We may occasionally delete content on our Social Media accounts (including your uploads, likes, comments, etc.). Otherwise, please refer to the retention period for the social media in question.
– In relation to data collected by the respective platforms about your visits to our sites, we act as joint data controllers with the platforms for the collection phase only. Thereafter, we receive data solely in an aggregated, non-personally identifiable format, while the respective platforms retain the data in a personally identifiable format. For more information about their data storage practices, please refer to their respective privacy policies – see link above.


3.8. When you apply for a job at [jo:ga]
3.8.1. What personal data do we process when you apply for a job at [jo:ga]?
– your identity and contact details, including your home address, phone number and e-mail address;
– cover letter, current position, profession, employer, education, previous employment and other information contained in your CV, such as your photo;
– publicly available information, for example on social media, including skills and hobbies;
– references from previous and current employers, and
– information collected during interviews and our correspondence with you.
3.8.2. Why is personal data processed?
– We process your personal data for recruitment purposes, including to assess whether we can offer you employment with us.
3.8.3. What is the legal basis for the processing?
– We obtain your consent when requesting references and conducting personality tests. We may also request your consent to retain your application for future use if we wish to store it beyond the period described in section 3.8.4 below. This legal basis is found in Article 6(1)(a) of the GDPR. You can withdraw your consent at any time by contacting us.
– If you are offered employment with us, the processing of your personal data will be based on an employment contract/agreement with you. This legal basis is found in Article 6(1)(b) of the GDPR.
– Defence of our legitimate interests or those of a third party which override your fundamental rights and freedoms. This legal basis can be found in Article 6(1)(f) of the GDPR. The legitimate interests in question are our legitimate interests in assessing whether we can offer you employment on the basis of the personal data you have provided to us during the recruitment process. In the case of a trusted position, such as bookkeeping or auditing, we may obtain a credit rating after a specific assessment. You can object to this processing at any time by contacting us.
3.8.4. How long do we store the personal data?
– If you are hired, we will transfer the information to your personnel file with us and store it in accordance with our Employee Data Processing Policy, which you receive in connection with your employment.
– If you are not hired, we will delete the personal data no later than six months after the end of the recruitment process, unless we have obtained your consent to store the data for a longer period. In that case, we will store the data in accordance with the consent.

 4. Your rights
4.1. You have the right to exercise your rights under the applicable data protection legislation at any time:
– Access: You have the right to access the data we process about you and a range of additional information.
– Rectification: You have the right to have inaccurate or incomplete personal data about yourself corrected or completed.
– Erasure: In certain circumstances, you have the right to have your personal data erased before our standard retention period expires.
– Restriction: In certain cases, you have the right to have the processing of your personal data restricted. If you have the right to have the processing restricted, we may in future only process the data – except for storage – with your consent, or for the establishment, exercise or defence of legal claims, or to protect a person or important public interests.
– Data portability: In certain cases, you have the right to receive a copy of the personal data you have provided in a structured, commonly used and machine-readable format.
– Objection: You have the right to object to otherwise lawful processing of your personal data.
4.2. If you wish to exercise your rights, please contact us at kontor@joga.dk. Your request will be processed in accordance with the applicable legislation at any given time. To the extent necessary, we will contact you and ask you for additional information necessary to properly handle your request. If you would like to read more about your rights, you can read more at datatilsynet.dk.

Please note that certain conditions and restrictions may apply to some of your rights. We may not be obligated to fulfil your request, and in certain cases, we may be expressly prohibited from doing so.

5. If you want to make a complaint
5.1. If you wish to complain about our processing of your personal data, we would like to hear from you.
5.2. You also have the right to lodge a complaint with the Danish Data Protection Agency,

 Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35,
2500 Valby.
E-mail: dt@datatilsynet.dk
The Danish Data Protection Agency’s website www.datatilsynet.dk.

 6. Versions
We may change this privacy policy from time to time if necessary to provide an accurate description of our processing of personal data.
In the event that there are significant changes to our processing of personal data about you that we already hold, you will be notified directly of the update (e.g. by e-mail).
This privacy policy was last updated in May 2025